Pagina's

donderdag 2 januari 2014

Sproetjes weghalen



Hey allemaal! Ik vind sproeten echt heel mooi, maar ik heb er zelf een paar op mijn neus en dat zijn van die vage sproetjes dus ik ben van plan ze op een natuurlijke manier uit te vagen of zelfs helemaal weg te halen. Ik schrijf een paar manieren op mijn blog want ik heb gelezen dat de meeste mensen hun sproeten willen verwijderen omdat de sproeten de volledige schoonheid van het gezicht niet to hun recht laten komen. Gelukkig zijn er heel veel middeltjes die je vast wel in huis hebt.

Citroensap Citroen sap is één van de bekenste middeltjes om sproeten thuis weg te halen. citroensap is een natuurlijk bleekmiddel dat kan worden gebruikt om sproeten lichter te maken of ze zelfs te doen verdwijnen. Het werkt het beste op sproeten die je van nature hebt, en minder goed op sproeten die door blootstelling aan de zon zijn ontstaan, want die zijn vaak wat donkerder. Dus nu in de winter zijn je sproeten makkelijker weg te halen.
  • Koop een paar verse citroenen en pers ze uit boven een schaal. Je kunt ook citroensap in een flesje kopen.
  • Doop een watje in het citroensap en breng het aan op je gezicht waar de sproeten zich bevinden. Laat het citroensap 10 minuten in je huid trekken en spoel het dan af met koud water.
  • Breng elke dag citroensap aan om je sproeten geleidelijk aan te bleken. Dit probeer ik nu sinds gister en het werkt heel goed, mijn sproetjes zijn weg lichter.
citroen
zuivelmasker Een andere natuurlijke methode om sproeten lichter te maken is door een op melk gebaseerd masker op je gezicht te doen en dat in je huid te laten trekken. Het melkzuur verwijdert de bovenste laag huid waardoor je sproeten minder zichtbaar worden. Deze methode werkt beter op natuurlijke sproeten dan op sproeten door de zon.
  • Smeer 60 ml zure room op de plekken waar je veel sproeten hebt. Laat de zure room 10 minuten in je huid trekken en spoel het dan af met koud water en dep het droog.
  • Gebruik volle melk. Giet wat volle melk in een schaal en wrijf het over je gezicht. Laat het 10 minuten intrekken, spoel het af met koud water en dep het droog. Dit lijkt mij ook een veelbelovende manier, maar ik ga dit niet proberen.
room

fruitpeeling Gemengd fruit op je gezicht laten opdrogen is een natuurlijke manier om de bovenste huidlaag te verwijderen waardoor sproeten lichter worden. Het plakkerige fruit hecht zich aan je huid waardoor je het er voorzichtig kunt afhalen.
  • Prak wat aardbeien en een kiwi in een schaal. Wrijf het mengsel op je gezicht, vooral op de plekken waar je veel sproeten hebt. Laat het helemaal opdrogen, dit duurt ongeveer 20 minuten. Trek het fruit er voorzichtig af en spoel het na met koud water.
  • Probeer eens komkommer of abrikoos in plaats van aardbei en kiwi. Het lijkt me heerlijk om me onder te smeren met fruit, maar aardbei zijn best duur dus ik vind het een beetje zonde van al dat heerlijke fruit. Je kan het altijd proberen.
aardbeien

Zon is de oorzaak van sproeten dus probeer de zon te vermijden of smeer je neus en gebied waar de meeste sproeten zitten in met zonnebrand crème factor 50 in. Ook moet je dagelijks vitamine C innemen, dat maakt je huid minder zongevoelig.
Als je echt van je sproeten af wilt en die hierbovenstaande manieren niet helpen, kun je ook met de hiernaar volgende methoden je sproeten laten verwijderen: Rose de mer herbal peel, microdermabrasie, lasertherapie en chemische peelings.
Ik smeer nog even lekker door met mijn citroensap.
Veel Liefs,
Kiki

Geen opmerkingen:

Een reactie posten